czwartek, 26 października 2017

Employer branding,czyli budowanie wizerunku pracodawcy

W dzisiejszych czasach to pracownik w większej mierze decyduje na rynku pracy. Natomiast pracodawca musi o niego zabiegać i nie tylko na etapie rekrutacji, ale także gdy ma już podpisaną umowę o pracę. Konkurencja nie śpi. Dobry pracownik ma świadomość swojej wartości, dlatego jeśli pracodawca nie będzie inwestować w jego rozwój to może pójść do innej firmy. Z pomocą przychodzi employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy.


www3.universumglobal.com
Przejdźmy do konkretów :)

Pracodawca może budować swój wizerunek w pełni lub obrać jeden z dwóch poniższych kierunków:
  • zewnętrzny,
  • wewnętrzny.
Pierwszy stosuje się w celach rekrutacyjnych. Drugi natomiast ma za zadanie budowanie przyjaznej atmosfery w pracy oraz inwestowanie w pracowników, docenianie ich i pozwolenie na rozwój. Co do rozwoju polecam symulację biznesową GMC, o której pisałam nie dawno. Dowiedz się więcej o GMC.

Korzyści z działań EB:
  • duma pracowników ze swojego miejsca pracy,
  • większa lojalność pracowników w czasie kryzysowym dla firmy,
  • mniej odejść dobrowolnych z pracy,
  • więcej specjalistów chcących się rekrutować w firmie,
  • wyższa jakość obsługi klientów = wzrost satysfakcji i lojalności klientów.
thesocialworkplace.com
Ostatni punkt to czysta promocja naszej marki. 

Pracodawca może budować swój wizerunek poprzez media społecznościowe (stworzenie profilu), strony kariery, filmy wizerunkowe, eventy itp.

Przykładowo lekarze mogą stworzyć profil na stronie www.znanylekarz.pl 

W internecie jest dużo stron stworzonych przez specjalistów EB i HR (zasoby ludzkie). Pracodawca może także stworzyć własny dział w firmie zajmujący się tym. Koszty będą większe, ale osobiście może nadzorować poczynania w kierunku budowania swojego wizerunku.

Koszty

Tak naprawdę nikt nie określił ile mogą wynosić koszty tego przedsięwzięcia. Spotkałam się z kwota do 100 tysięcy zł.

To tyle ode mnie. Jeśli chcecie więcej informacji na temat piszcie w komentarzu :) 


Pozdrawiam
Szalona Finansistka

2 komentarze:

  1. budowaniu wizerunku szczególną rolę odgrywają konkursy w social media. Użytkownicy portali społecznościowych przychylnie patrzą na firmy, które dają coś od siebie. Typowy przykład korzyści po obu stronach, a na tym cały biznes stoi. Polecam artykuł na ten temat: https://www.grupa-tense.pl/blog/jak-organizowac-konkursy-w-social-media/ - pomocny zwłaszcza na etapie planowania strategii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń